Benzín E 10

informace pro naše zákazníky o použití benzínu E 10 s obsahem 10% bioetanolu, který nahrazuje benzín E5 s 5% bioetanolu

Použití benzínu E10 pro stoje STIHL

Benzín E 10 obsahuje 10 % bioetanolu a 90 % benzínu. Tato biosložka se do benzínu přimíchává z důvodu nižší produkce emisí CO2 a také z důvodu nižší spotřeby neobnovitelných zdrojů ropy.

Použití tohoto paliva E 10 je možné ve všech strojích STIHL, ať už jde o starší stroje s klasickými dvoutaktními motory či novější dvoutaktní motory s předvýplachem STIHL 2-Mix, případně čtyřtaktní motory STIHL 4Mix mazané mastnou směsí a nebo klasické čtyřtaktní motory jako jsou Loncin, Kohler nebo Briggs & Stratton. Všechny tyto karburátorové stroje jsou konstruovány tak, aby dokázaly pracovat s palivem s příměsí 10 % biolihu. Motory, které jsou vybaveny elektronicky řízeným karburátorem STIHL M-Tronic, anebo elektronicky řízeným vstřikováním paliva, bez problémů zvládnou obsah biolihu v palivu v rozmezí 25 % až 28 %. Z toho vyplývá, že není zapotřebí mít obavy ohledně funkčnosti strojů s tímto typem paliva. Pokud si nebudete jisti, jaké palivo můžete použít zrovna pro svůj stroj, pak všechny potřebné informace naleznete v návodu k použití.

Je třeba zmínit, že biolíh obsažený v benzínu je hygroskopický. To znamená, že na sebe váže vzdušnou vlhkost. Právě tato vlastnost může způsobit zvýšenou korozi kovových součástí palivového systému. Je tedy nutné vyhnout se delšímu skladovaní a dbát na informace uvedené v návodu k použití. Změny teplot a vzdušná vlhkost urychlují uvolňovaní těkavých složek benzínu, a vázání vzdušné vlhkosti na líh, což zapříčiní vznik kalů a usazenin, které se začnou hromadit na dně skladovací nádoby, např. kanystru. Tímto způsobem může dojít až k úplnému oddělení biolihu od benzínu! Protřepání nebo promíchání paliva uskladněného v nádobě nebude mít žádný účinek, neboť již nedojde ke spojení těchto dvou složek. Pokud takové palivo použijete, může dojít k ucpání drobných otvorů karburátoru a jeho poškození, případně i k zadření motoru, protože toto palivo nebude mít dostatečné mazací schopnosti.

Palivo doporučujeme skladovat v odpovídající nádobě a ne déle než 30 dnů!

S tímto spojené je i správné zazimování stroje po sezoně, protože se stroj nebude používat několik měsíců. Je třeba brát zřetel na to, aby jste z nádrže vylili veškeré palivo, stroj nastartovali a nechali ho běžet, dokud nespotřebuje zbytky paliva z palivových cest a karburátoru.